czwartek, 4 sierpnia 2016

"Rzecz o skrzatach, wodnikach i rusałkach"

Właśnie straciłam,
tymczasowy sens mojego życia... znowu ;-;
Przed chwilą skończyłam czytać tą ksiunżeczkę,
którą dostałam na urodziny od mojego Amigo.

*wiem, że nie czytasz mojego bloga, ale i tak... dziękuję (T^T)*


Fantasy życiem, a mity i legendy w których jest tam jakaś cząstka prawdy,
jest dla mnie jak... ta przysłowiowa wisienka na torcie...

W tym bestiariuszu możemy znaleźć opis:
AITWAR
ANIOŁY
BABA
BABA JAGODOWA
BABA GROCHOWA
BABA WODNA
BABA  ŻYTNIA
BANNIK
BAZYLISZEK
BEŁTY
BEZKOST
BIALI LUDZIE
BIEDA
BIES
BŁĘDNE OGNIKI
BŁOTNIK
BOBO
BOGUNKI
BOROWY
BOŻĄTKA
BRZEGINA
BUC
BZIONEK
CHOCHLIK
CHOWANIEC
CICHA
CMENTARNA BABA
CZARNOKSIĘŻNIK
CZAROWNICA
CZART
ĆMOK
ĆMUCH
DIABŁY
DIABEŁ BORUTA
DIABEŁ FUGAS
DIABEŁ HEJDASZ
DIABEŁ ISKRZYCKI
DIABEŁ ROKITA
DOBROCHOCZY
DOLA
DOMOWNIK
DUCHY I ZJAWY
DUCH BIAŁEJ DAMY Z KÓRNIKA
DUCH CZARNEGO PSA Z OGRODZIEŃCA
DUCH RYCERZA W PŁOMIENIACH
DWOROWY
DZIADY
DZICY LUDZIE
DZIEWIĄTKA
DZIKI MYŚLIWY
DZIWOŻONY
.
.
.
I WIELE WIELE INNYCH.


Oprócz krótkich opisów danych duszków, duchów, zjaw, potworów,
każdy przedstawiciel był opatrzony przepiękną ilustracją wykonaną przez pana 

Witolda Vargasa
Pawła Zycha.

Są wierzenia ludu, są obrazki, ale nie obyło się też 
bez ciekawostek różnego rodzaju.
Od tych historycznych, przez biologiczne a czasem nawet podawane były fragmenty utworów.
Przy takich dziadach np był fragment Dziadów cz. II
a przy błotniku wiersz Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej o takim samym tytule.

Książką jestem zachwycona!
Ale nie polecam czytać jej gdy mózg zaczyna świrować a wyobraźnia daje o sobie znać,
bo niektóre ilustracje są w półmroku trochę... przerażające.
Np taki bezkost ;-;

Bardzo fajnie są tu ukazane
sprawy z życia codziennego, tłumaczone przez prosty lud
za pomocą potworów, duszków, duszyczek i demonów.

Polecam z  całego serduszka!

Moimi następnymi ofiarami, 
na które będę polować:















A WY?
CO OSTATNIO PRZECZYTALIŚCIE?
I
NA CO POLUJECIE?
jeśli polujecie




17 komentarzy:

  1. To chyba nie jest mój typ książek. Mój mózg od takich opowieści bardzo szybko zaczyna "świrować".
    Może obs/obs-zacznij :)
    http://natalie-forever.blogspot.com/2016/08/maso-cupuacu.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Sama jakoś nigdy nie natrafiłam na takie książki, chociaż chętnie bym poczytała, bo mój przyjaciel- oszołom xd- ciągle mi opowiada o takich stworach i strasznie mnie to fascynuje :) ja ostatnio staram się umniejszać moją listę "do przeczytania" i czytam po kolei wszystkie książki, które na niej są :) jeszcze mi się zejdzie xd Pozdrawiam!
    PS mogłabym prosić zdjęcie bezkosta? jestem straaaasznie ciekawa jak wygląda :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mów tak o przyjacielu :<
      Nie wiem gdzie ci to wysłać btw ;-;

      Usuń
  3. Dowód, czytam teraz dowód i mam dość. xd. Ja książkę upolowałabym dla samych obrazków , hłehłe. Ps. Japońska księga Duchów i Demonów weszła Ci dwa razy. ...;)
    Pozdrawiam, Charlie

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. A takie komentarze śmieszą mnie jeszcze bardziej XDDDDDDDDDDDDDD
      Widzę, że ktoś nie wyczuł mojego komentarza na swoim blogu :P

      Ciesze się, że cie śmieszą :)
      Jest mi bardzo miło XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

      Ale nie musiałaś kopiować mojego komentarza XD
      Pamiętam doskonale co napisałam <33

      Usuń
    2. Bardzo śmieszą mnie komentarze komentujące śmieszne komentarze XDDD

      Usuń
    3. NIECH KTOŚ ZATRZYMA TĄ KARUZELĘ ŚMIECHU XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

      Usuń
  5. Faktycznie ilustracje są bardzo ładne. Najbardziej jednak podoba mi się koteł z okładki. Jakiś typowy bezdomniak, ale ma swój koci urok :))

    www.gitaraiszpilki.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tych kotów, które występują w książce ten jest najładniejszy :3

      Usuń
  6. Ej, podobają mi się te dwie przykładowe strony, które zamieściłaś! Ciekawe sprawy! Tylko się za bardzo nie wciągnij w taką tematykę, bo jeszcze Cię opęta jakiś zły duch czy coś. TFU, TFU!

    Zaraz wrzucam sobie bezkosta w gogle i obczajam. Będę żałować? :C

    Kultura & Fetysze (klik!)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Awwww ktoś się o mnie troszczy :>
      Nic mi nie będzie

      Nah ;-; To tylko moja wyobraźnia ma taki lvl, że sobie tworzy sobie potwory w pokoju ;-;

      Usuń
    2. Co ja napisałam XDDD
      Uwaga! Poprawiam! "że tworzy sobie potwory w pokoju" ooo lepiej XDD

      Usuń
  7. Lubię fantasy, ale nigdy nie zagłębiałam się w wierzenia słowiańskie :D Co do książki, patrząc na Twoją recenzję, wydaje się całkiem fajna! :)
    Poszerzając horyzonty - Klik!

    OdpowiedzUsuń
  8. Kocham i uwielbiam mity, legendy!!! Od dłuższego czasu już poluję na te książki! :D

    OdpowiedzUsuń

♥ Ile od siebie dajesz, tyle dostaniesz ฅ/ᐠ。ᆽ。ᐟ \ ♥

( ͡° ʖ̯ ͡°) - skopiuj w razie potrzeby!
( ͡° ͜ʖ ͡°) - skopiuj w razie potrzeby!