środa, 1 lutego 2017

Gwynbleidd

To jest jeden z tych postów, do których spokojnie można przykleić metkę
"Nie znam się, ale się wypowiem"
No dobra, coś tam wiem, ale i tak o pomoc poprosiłam wybranka 
mojego kociego egoistycznego serduszka i wujka Google.
Shhh...

O Wiedźminie każdy słyszał, więcej lub mniej.
STAWIAM NA TO STWIERDZENIE POŁOWĘ MOICH 
JUŻ NIEŚCIŚLE TAJNYCH ZAPASÓW TUCZĄCYCH ENDORFINEK!
Nie ma oszukiwania ;-;


Książka, gra... jedna, druga, trzecia, serial i to coś co miało być podobno filmem,
ale wyszło jakieś gówno, w którym nikt nie wie o co chodzi XD
No mniejsza z tym... w tym poście będę biadolić o serialu,
który z jednej strony kocham a z drugiej nienawidzę.

♥ Dzień doooobry? Halo? Pan Żebrowski?
(pssst... jedyna motywacja, żeby chociażby obejrzeć Pana Tadeusza XD)
Patrzcie jaki bubuś jeszcze :3
♥ Wiedźmin
♥ Na ten moment nie ma JESZCZE nic innego Wiedźminowego do oglądania ;-;
♥ Maria Peszek \( ^-^  \  )
 ♥ Cycki (każdy kocha cycki)
Tak serio to nie wiem, ale chciałam to napisać.


Wszystkie niezgodności z książką i inne absurdy, o których za chwilę powiem więcej.
Ale najpierw minimalna dawka wiedzy c( ^-^  c)

ADAPTACJA
według słownika terminów literackich to przeróbka utworu literackiego
mająca na celu przystosowanie go do potrzeb nowych odbiorców
bądź do innych niż pierwotne środków rozpowszechniania.

EKRANIZACJA
 ten sam słownik definiuje ekranizację jako wierne przeniesienie
na ekran filmowy widowiska scenicznego. W szerszym sensie jest to filmowa
przeróbka literackiego utworu fabularnego, dramatycznego lub epickiego.

Widzą różnice?
Tak?
To teraz proszę bardzo:

 Mimo iż zostało użyte słowo "ekranizacja", to i tak będę się miotać czy na pewno ten serial nią jest,
a może jednak adaptacja? Wszędzie ciągle było na motywach, na podstawie...
I tak kminie i kminie czy te nieścisłości są dopuszczalne, czy nie ;-;

 ♪♫♪ Truuudne jest życie, gdy chcesz być ok ♪♫♪
♪♫ I nie chcesz być zjechana za brak wieeedzy ♫♪

 No trudno... to chociaż dopierniczę się do wszystkiego
co przyjdzie mi do głowy... bo mogę ~( ^-^ )~

~1~
SERIAL: Po małego Geralta przyjeżdża bezimienny ( ͡° ͜ʖ ͡°) 
wiedźmin, nazywany przez innych po prostu Starym. 
Chce zabrać chłopca na mocy prawa niespodzianki. 
KSIĄŻKA / GRA: "Będąc niemowlakiem, prawdopodobnie jako dziecko niespodzianka, 
został przez matkę oddany do Kaer Morhen."

Także dziecko niespodzianka jest tu jedyną rzeczą,
która się prawdopodobnie zgadza.

~2~
SERIAL: Nasza kochana mamusia zaklina Geralta, że nigdy nie zostanie wiedźminem, w efekcie czego w późniejszym etapie nie zostaje wiedźminem w 100% (czyt. leci na panienki i ma uczucia) 
+ Ojciec Vesemir bawi się w eksperymenty
KSIĄŻKA / GRA: Geralt po przebytym długim treningu zostaje poddany mutacjom, które przechodzi z efektem pozytywnym ;-;

Tak tu jest to dopierdalanie się do tego, że
uh, uh... wiedźmini to maszyny do zabijania, nie mają uczuć,
liczą pieniądze i obcierają swoje miecze z krwi

~3~
 Przepraszam bardzo, ale te medaliony bardziej mi dzika przypominają niż wilka.
Nijak serialowy znak cechowy nie przypomina tego:


Nawet moja podróbka z pustym środkiem wygląda lepiej ;-;
No sorry -_-

~4~
SERIAL: Kear Morhen to... jaskinie znajdujące się blisko traktu
KSIĄŻKA / GRA:
Kear Morhen to forteca ukryta w dolinie, z dala od traktu

O to, to, to..

~5~
    SERIAL: Ojciec Vesemir, druid czy tam kapłan + zostaje uśmiercony w drugim odcinku.
Znaczy... sam se umiera ;-;

KSIĄŻKA / GRA:
Tu raczej wujcio Vesemir, jeden z starszych wiedźminów, który był nauczycielem szermierki a nie zgrzybiałym dziadem w kiecce.


To jest chyba jedna z najgorszych krzywd jakie zrobili w tym serialu :<


~6~
SERIAL: W wyniku mutacji wiedźmini tracą pamięć. Pada też stwierdzenie, że ci bardziej zmutowani są mniej inteligentni i przez to giną, gdyż nie potrafią ocenić zagrożenia, tylko działają jak maszynki.
KSIĄŻKA / GRA: W grze jeden z wiedźminów, Gaetan ze Szkoły Kota wspominał swoją siostrę,

+ nie ma ani jednej wzmianki o wpływie mutacji na zdolność oceny swoich sił.

~7~
SERIAL: Wiedźmini są aseksualni!
KSIĄŻKA / GRA: Tu bardziej z gry, ale jednak... Vesemir chciał się hajtać, ale mu nie pozwolono, Eskel chędożył sukkuba, Labert prawdopodobnie coś tam kręcił z Keirą
 a Geralt, no... czy trzeba cokolwiek mówić? XDD

~8~
SERIAL: Siostry wiedźminki
KSIĄŻKA / GRA: Wiedźminami zostawali tylko panowie i  nie... Ciri nie była wiedźminką, nie przechodziła mutacji, ale była karmiona różnymi ziółkami i grzybkami ( ͡° ͜ʖ ͡°) 

 
~9~
SERIAL: Mna mna mna, my nie lubimy wiedźminów, bo wy nam kuku zrobiliście,
ale dzięki za uratowanie mojej dziołchy.
KSIĄŻKA / GRA: Nasz wiedźmun jest dla Pani Lasu jak syn i robi wszystko, żeby tylko mu pomóc. OK
~10~
 SERIAL: Ok... czerwona sukienka... ok *heart attack*
KSIĄŻKA / GRA: "Mnóstwo kruczoczarnych gęstych loków, blada, spiczasta twarz, fiołkowe oczy, a także ładna szyja i ładne ramiona. Na szyi miała czarną aksamitkę, a na aksamitce obsydianową gwiazdę, błyszczącą od brylantów. [...] Ubierała się w czerń i biel."
Moja biedna Yen, co oni ci zrobili!? c( T^T  c)
Druga krzywda w serialu!
 
~11~
 Nom... tą przezabawną próbę animacji zostawię bez komentarza.
Co z tego, że sama nie stworzyłabym nic lepszego XDD
 ~12~
 A tu się nie doczepie tylko do serialu, ale też do gry, gdyż zarówno w jednym jak i w drugim,
istnieje eliksir zwany "Kotem" (znaczy w serialu to cholera wie co to za magiczne proszki), który umożliwia lepsze widzenie / widzenie w ciemności. I to jest akurat wkurwiające, gdyż w książce jest wyraźnie napisane, że wiedźmini tego nie potrzebują ;-;

"Poderwał głowę  wyrwany  ze  snu.  Słońce  było  już  wysoko  przemocą  przepychało  przez  listwy  okiennic  oślepiająco  złote  plamy,  penetrowało  izbę  mackami  światła.  Wiedźmin  przysłonił oczy  dłonią,  niepotrzebnym,  odruchowym  gestem,  którego  nigdy  się  nie  wyzbył  -  bo  przecież wystarczyło tylko zwęzić źrenice w pionowe szparki." ~Ostatnie życzenie, Głos Rozsądku II

Tak wiem, trzeba udupić gracza, żeby w kryptach nie miał tak łatwo,
no, ale bez przesady. Ok? ;-;


 ~13~
Panie Wiedźmin,  ja wiem, że panu pigmencik z kłaczków zszedł, ale to brody chyba też się tyczy co?

~14~
SERIAL: To jest księżniczka Adda - strzyga
KSIĄŻKA / GRA: Zarówno w ludzkiej postaci jak i w postaci strzygi widać było rudość ;-;

No nawet już ta morda by przeszła, gdyby dali tylko ten rudy łeb!


 ~15~
 SERIAL: j.w śmierć Renfri
KSIĄŻKA / GRA: "Geralt, przyklękając w wypadzie, błyskawicznie ciął ją z dołu, samym końcem miecza, przez odsłonięte udo i pachwinę.Nie krzyknęła. Padając na kolano i na bok, puściła miecz, wpiła obie dłonie w przecięte udo. Spomiędzy palców krew zatętniła jasnym strumieniem na ozdobny pas, na łososiowe buty, na brudny bruk. (...) Odwróciła głowę i znieruchomiała z policzkiem na bruku. Sztylet o bardzo wąskim ostrzu, do tej pory skrywany pod ciałem, wyśliznął się z jej martwiejących palców. 
— Ostatnie życzenie"

Przyjrzyjmy się ranie.
Nie wygląda na ultra super głęboką, bardziej jakby ktoś zdarł w tym miejscu skórę czy coś.
Zdecydowanie za dużo krwi jak na tak krótki czas, chooociaż...
Spójrzmy na obrazek:


W miejscu gdzie dostała Renfri, przebiega tętnica udowa.
Nie wiem jak głęboko jest umiejscowiona, ale załóżmy, że miała ją przeciętą.
Jeżeli włączylibyście sobie serial to zobaczycie, że ona nawet tej rany nie przyciska, nic.
Nawet Gercio jak mu strzyga szyję pochlastała,
to zdążył ją obezwładnić i zrobić sobie prowizoryczny opatrunek.

Mehh... dobra nie wiem.
Dla mnie to i tak naciągane ;-;
Poprawcie mnie jeżeli się mylę.

~16~
SERIAL: Geralt zostaje wydalony ze szkoły. Znaczy... dostał medalion dostał miecze i nara.
Po jakimś czasie wraca i zastaje tylko trzech, nie wiem jak to nazwać, starszych. 
Wszyscy inni zginęli bo nie byli dość dobrzy.
KSIĄŻKA / GRA: Wiedźmin ukończył szkolenie, przeszedł mutacje i ruszył w świat.
Zawsze wracał do Kear Morhen na zimowanie.

W sumie tutaj nie wiem jak mam to opisać.
W serialu jest pokazane, że w Kear Morhen jest od cholery wiedźminów (znaczy uczniów), a kiedy Gercio wraca to puff i nie ma, wszyscy sobie poumierali. Natomiast w pierwszej części gry w samym prologu dowiadujemy się od Vesemira jak było w Kear Morhen przed pogromem.

"-mieszkało tam na stale piętnastu wiedźminów, 
którzy przygotowywali i trenowali chłopców przed próbami

-oprócz nich, zimą, do warowni wracali wiedźmini ze szlaku,
 jeżeli tylko nie znaleźli żadnego innego miejsca na zimowanie. 

-przed samym pogromem w Kaer Morhen było 23 wiedźminów i 40 uczniów. 

Motłoch, który zaatakował twierdzę, na pewno był przez kogoś podjudzany. Choć miał druzgocącą przewagę liczebną nie zdobyłby twierdzy, gdyby nie pomoc czarodziejów. Jedynym ocalałym spośród obecnych w warowni wiedźminów jest Vesemir. Przeżył, jak sam mówi, przez przypadek, przeoczenie. Nie oszczędzono nawet uczniów."

Także no... ciekawa zmiana (.__.     )


Źródełko:
 Sceeny: YouTube
Adaptacja - Ekranizacja
http://www.witchersite.pl 
http://wiedzmin.wikia.com 


29 komentarzy:

  1. Szczerze mówiąc nie rajcują mnie tego typu gry, a o filmie się nie wypowiem bo nie oglądałam..
    Lecz mój kuzyn sie jara mimo ze ma 20 lat XD
    Pozdrawiam, i zapraszam Shikatemeku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że odniosłaś się do treści posta :3

      "Lecz mój kuzyn sie jara mimo ze ma 20 lat XD"
      No tak... bo Wiedźmin zwłaszcza "Dziki Gon" jest tylko dla dzieciaczków :)

      Miłego dnia XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

      Usuń
  2. Aa ciekawe.. Nie wiedziałam, że jest film. O grze słyszałam, ale nie za bardzo chciałabym w nią grać. Ale co jak co ten naszyjnik jest przepiękny
    https://mylifeiswonderful9.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Zawsze wiedźmin mnie fascynował, bo nie rozumiałam jego fenomenu. Filmu nie widziałam, książki nie czytałam a na grę mam za słabego kompa. Coś mnie do niego ciągnęło, jednak nie zapoznałam się z nim w ogóle. Paradoks. Dlatego przeczytałam ten post od deski do deski z ciekawością i otwartymi ustami. Nawet się uśmiechnęłam jak zobaczyłam porównanie łańcuszka z głową wilka do łańcuszka z filmu :D jak to mówi spejson- "dobry dzik"
    pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Nooo, niektóre rzeczy takie jak problematyczne położenie twierdzy Kear Morhen, siostry wiedźminki czy zagmatwane relacje z Panią Lasu ładnie żeś wyłuskała. Należy Ci się za to Medalion Dzika XD

    Czekando na adaptację/ekranizację opowiadań z Hollywood, przy której łapki macza Bagiński, c'nie? :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Kojarzę ta gre i serial itp dzieki mojemu chłopakowi bo zawsze gdy u niego jestem pytam o nowe gry, zeby mi je pokazał i powiedzial o co chodzi. Super rozwiązaniem byl wybor odpowiedzi np na zadane pytanie, wypełnianie zadan, szukanie ludzi, a nawet jazda konna sprawiła mi wiele radochy. Strasznie mnie denerwują roznice występujące pomiedzy ksiazka a filmem niewazne o jakim filmie mowi zawsze jest to cos okropnego i wkurzajacego! Buziaki

    caiawichowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O nieee, jak jazda na koniu w Wieśku 3 mogła sprawiać przyjemność...! Nie rozumiem! D;

      Usuń
    2. No bo my jesteśmy dziewczyyyynami i my nie umiemy grać w gryyyy...
      Jedyne co nam pozostaje to jeżdżenie sobie konikiem i zaklinanie dzikich koni za pomocą Aksji (>*O*< )

      Animacja koników i jazdy w Wieśku to chyba jedna z najlepszych animacji jakie widziałam *-*

      Usuń
    3. Może grałem za wcześnie, zanim spatchowali jazdę wierzchowcem, bo wyścigi (i zaklinowywanie się na słupkach) były istną katorgą... ;D

      Usuń
  6. Wiedźmin od dłuższego czasu jest moją wielką miłością. Czytałam książki jak i grałam w gry, które okazały się super alternatywą do świata stworzonego przez Sapkowskiego. Jednak film/serial to jakaś.... parodia... Jedyne, co go ratuje, to postać Żebrowskiego :)


    Pozdrawiam
    ifeelonlyapathy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nominowałam Cię do LBA i będzie mi bardzo miło, jeśli odpowiesz na nie :)

    Więcej informacji tutaj: http://ifeelonlyapathy.blogspot.com/2017/02/55-lba-3-i-4.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Szczerze to dużo osób poleca mi "Wiedźmina", ale jakoś nigdy nie mogłam się do niego przemóc, ale po twoim przeglądzie może się to zmieni, bo opisałaś wszystko w bardzoooo ciekawy sposób!
    W wolnej chwili zapraszam na mojego bloga i kanał - będzie mi super miło, jeśli zostawisz po sobie ślad :3
    zozolekk.blogspot.com
    https://www.youtube.com/channel/UCixtzbSHpg7JyMKmM277lWA

    OdpowiedzUsuń
  9. Koniecznie muszę przeczytać i obejrzeć :)

    Masz piękny nagłówek! :D

    Pozdrawiam ♥
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudny nagłówek a co do postu dużo z wymienionych wyżej nie wiedziałam o istnieniu :)
    Mało brakuje mi do 150 obserwatorów. Pomożesz?
    Cudny masz blog- będę wpadać częściej
    Obserwuje- Czekam na kolejne posty !!!
    Zapraszam do mnie -klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. SUPER! A JA BYM CHCIAŁA MIEĆ 100 OBSERWATORÓW,
      GWIAZDKE Z NIEBA,
      NIESKOŃCZONY ZAPAS SŁODYCZY
      ZDROWIE I CHĘCI DO ŻYCIA XDDD

      Usuń
    2. POZA TYM... gratuluje, już dawno cię obserwuje geniuszu CTRL C, CTRL V

      Usuń
  11. Ja nie cierpię wiedźmina, jakoś w ogóle mi to nie wchodzi :D
    http://uglyographyy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gra grą, do książki zapraszam a potem dopiero do porównywania :D

      Usuń

♥ Ile od siebie dajesz, tyle dostaniesz ฅ/ᐠ。ᆽ。ᐟ \ ♥

( ͡° ʖ̯ ͡°) - skopiuj w razie potrzeby!
( ͡° ͜ʖ ͡°) - skopiuj w razie potrzeby!